Peer Review : Contribution à la recherche clinique et Pré-fondamentale en Neuro-(Ré)Habilitation Pédiatrique - Agenda - Belgische Bobath Vereniging (ABBV)

Peer Review : Contribution à la recherche clinique et Pré-fondamentale en Neuro-(Ré)Habilitation Pédiatrique

Peer Review : Contribution à la recherche clinique et Pré-fondamentale en Neuro-(Ré)Habilitation Pédiatrique

Date : 16/09/2018 - 20h00-22h00 - Bruxelles

PROGRAMME : 

Contexte du Peer-Review: https://www.pe-online.org/public/OpleidingDetail.aspx?courseID=367557&pid=215  

(FR : http://www.hospichild.be/soins-aux-enfants-paralyses-cerebraux-dissensions-accrues-entre-kines/ et NL : http://www.hospichild.be/nl/het-verzorgen-van-kinderen-met-hersenverlamming-grote-meningsverschillen-tussen-kinesisten/ ) = article écrit par la journaliste de HOSPICHILD 

 & ces récentes publications

[1] Novak, I.; McIntyre, S.; Morgan, C.; Campbell, L.; Dark, L.; Morton, N.; Stumbles, E.; Wilson, S.A. & Goldsmith, S. (2013). A systematic review of interventions for children with cerebral palsy: state of the evidence. Developmental Medicine & Child Neurology55 (10), 885-910.

[2] Das, S.P. et al. (2019). Evidence-based Approach to Physical Therapy in Cerebral Palsy. Indian J Orthop. 2019 Jan-Feb; 53(1), 20–34.

[3] Marsico, P.;  V Graser, J. & Hedel, van H.J.A. (2018). Based on evidence? Techniques applied in Neuro-Developmental Treatment within the Bobath Concept: an AACPDM report. https://www.crd.york.ac.uk/prospero/display_record.php?RecordID=48583 

[4] Zanon, M.A.; Pacheco, R.L.; Latorraca, C.O.C.; Martimbianco, A.L.C.; Pachito, D.V. & Riera, R. (2019).  Neurodevelopmental Treatment (Bobath) for Children With Cerebral Palsy: A Systematic Review. Journal Child Neurology. doi: 10.1177/0883073819852237

 

1) Introduction sur les objectifs, moyens et bénéfices pour la qualité de votre pratique par un expert

2) Discussion en petits groupes sur les populations de patients et thérapies pouvant être explorés en recherche clinique, les moyens et les limites

3) Synthèse commune et "Take Home" message 

Durée de l’activité (nombre d’heures) : 2 heures 

Renseignements & Inscription obligatoire via sebastien.vanderlinden@ulb.ac.be  - places limitées 

 

 

image.png

 

 --------------------------------------------

Opleidingen GLEK Neuro-(Ré)Habilitation  

Als u als professional deze cursus gevolgd heeft dan wordt de aanwezigheid ingegeven door de opleider.

Cursusnaam

Bijdrage aan klinisch en pre-fundamenteel onderzoek bij pediatrische neuro-(re) habilitatie (ID nummer: 367557)

 

Opleider

 GLEK Neuro-(Ré)Habilitation


Beschrijving : https://www.pe-online.org/public/OpleidingDetail.aspx?courseID=367557&pid=215

 

PROGRAMMA : 

Context van Peer-Review: https://www.pe-online.org/public/OpleidingDetail.aspx?courseID=367557&pid=215

NL : http://www.hospichild.be/nl/het-verzorgen-van-kinderen-met-hersenverlamming-grote-meningsverschillen-tussen-kinesisten/ ) 

 & laaste publicaties : 

[1] Novak, I.; McIntyre, S.; Morgan, C.; Campbell, L.; Dark, L.; Morton, N.; Stumbles, E.; Wilson, S.A. & Goldsmith, S. (2013). A systematic review of interventions for children with cerebral palsy: state of the evidence. Developmental Medicine & Child Neurology55 (10), 885-910.

[2] Das, S.P. et al. (2019). Evidence-based Approach to Physical Therapy in Cerebral Palsy. Indian J Orthop. 2019 Jan-Feb; 53(1), 20–34.

[3] Marsico, P.;  V Graser, J. & Hedel, van H.J.A. (2018). Based on evidence? Techniques applied in Neuro-Developmental Treatment within the Bobath Concept: an AACPDM report. https://www.crd.york.ac.uk/prospero/display_record.php?RecordID=48583 

[4] Zanon, M.A.; Pacheco, R.L.; Latorraca, C.O.C.; Martimbianco, A.L.C.; Pachito, D.V. & Riera, R. (2019).  Neurodevelopmental Treatment (Bobath) for Children With Cerebral Palsy: A Systematic Review. Journal Child Neurology. doi: 10.1177/0883073819852237

 

1) Inleiding over doelstellingen, middelen en voordelen voor de kwaliteit van uw praktijk door een expert

2) Discussie in kleine groepen van patiëntenpopulaties en therapieën die kunnen worden verkend in klinisch onderzoek, middelen en beperkingen

3) Algemene synthese en "Take Home" -bericht

Duur van de activiteit (aantal uren): 2 uur

Duur van de activiteit (uitgedrukt in uren): 2

 

Startdatum LOKK activiteit

16/09/2019

 

Start- en eind uur

20h00 - 22h00

Locatie

Bruxelles - Brussels

Inschrijven via (indien niet via PE-online kalender)

https://www.noldus.com/blog/effectiveness-physical-therapy-sessions 

Inschrijvigen & infos : via sebastien.vanderlinden@ulb.ac.be